Die Klanginstallation „Transcribing Nature“ nimmt die Spuren von Holzwürmern auf Balken eines Dachstuhls als Ausgangspunkt für eine Übersetzung in eine akustische Form. Durch die Übertragung der Lochsequenzen auf die Papierstreifen einer Drehorgel vermittelt der vermeintliche Code beinahe den Eindruck einer musikalischen Logik, entgegen seiner a-rhythmischen , ganz und gar zufälligen Natur. Die Arbeit kann als Aufforderung zur spekulativen Archäologie unserer Umwelt verstanden werden und beleuchtet das kreative Potential artenübergreifender Symbiosen.
The sound installation „Transcribing Nature“ takes the marks left by woodworms on wooden beams as source material to be processed into signals audible to the human ear. By transferring the sequences of the holes onto the paper stripes of a barrel organ, the code of tunnels is suddenly translated into something seemingly melodic, yet composed entirely by chance. The speculative archaeology of our ecosystem can be understood as a method to illuminate the creative potential laying in the symbiosis among species and aims to encourage individuals to explore the role as a transmitter in similar processes.